MEZOTERAPİ - MEZOLİFTİNG

Mezoterapi

Mezoterapi, vitaminlerin, minerallerin, aminoasitlerin, enzimlerin, homeopatik ilaçların, karışımlar halinde, mikroenjeksiyon tekniği ile cildin orta tabakasına enjekte edilmesi yöntemidir.

Tüm dünyada birçok alanda (cilt yenileme, selülit tedavisi, bölgesel incelme, saç tedavisi, çatlaklar, lekeler, çeşitli deri hastalıklarında, keloid tedavisinde, allerjik hastalıklarda v.s.) yaygın olarak kullanılmaktadır.

Oral yolla veya enjeksiyon ile yapılan uygulamalar yoluyla alınan ilaçların aldığınız miktarlarının tümü her zaman ilgili hedef bölgeye kadar ulaşamamaktadır. Çünkü ilaçların emilimi sırasında bir kısmı emilemeden parçalanarak atılmaktadır. Bu yüzden alınan ilacın etkisi sınırlı kalmaktadır. Ayrıca bu yöntemler farklı bölgelere eriştiği için, vücudun bu alanlarında yan etkilere yol açabilir. Mezoterapide ise küçük miktarlarda yapılan mikroenjeksiyonlarla ilaçlar direkt olarak problemli bölgeye verilir. Böylelikle diğer organlar üzerinde bir yan etkiye neden olmaksızın problem çözülür. Bu yolla tedaviden maksimum fayda elde edilir.

Mezolifting

Doğal olan yaşlanma süreci yaşam boyunca devam eder. Cildinizin görünümü  yaşınızı değerlendirmede  temel bir göstergedir. Cildi güçlendirmek,  cilde sağlıklı, genç, canlı bir görünüm kazandırır. Kimi insanın  kırk yaşındayken yüzü kırışıklık içinde, lekeli ve mattır; kimi altmış yaşındaki insanın yüzü ise hala gergin ve pırıl pırıldır. Sağlıklı yaşam biçimi, kozmetik ürünler ve uygulamalar ile  insanın yaşını anlamak mümkün olmayabilir.

Kırışıklıkların doğum yeri, altderidir…

Dıştan uyguladığınız  kremler, daha çok cildinizin üst tabakasına etkilidir. Ancak, unutmayınız ki cildinizin asıl canlılığını ve destek görevini sağlayan,  kozmetik görünüm açısından kilit görevi gören, altderidir. Bu temel tabakanın kalınlığı ve nemi, yaşla birlikte azalır. Dışarıdan uyguladığınız kremlerin derinin gözeneklerinden geçerek bu tabakaya ulaşması, anahtar deliğinden bir topu geçirmek kadar olanaksızdır. Bu yüzden asıl etkinin hedeflenen tabakada görülmesi pek olası değildir. Enjeksiyon yoluyla derinin alt tabakasına ulaşarak deriyi canlandırmak gereklidir.

Mezolifting, yüzü canlandırmada en etkili yöntemlerden biridir. Genellikle A, C, E gibi vitaminler, antioksidan maddeler, mineraller, aminoasitler ve hiyaluronik asit gibi dolgu maddeleri özel bir karışım haline getirilerek  derinin alt tabakalarına enjekte edilir.

Çeşitli yöntemlerle yapılabilir:

Dermaterapi yöntemi ile uyguanabilir:Steril küçük iğneler derinin alt tabakalarına kadar küçük mikrokanallar açar. Bu küçük hasarlar derinin kendi iyileşme mekanizmasını harekete geçirerek kendi kollajenini üretmesini sağlar. Sonuç üç ayla dokuz ay arasında tam olarak alınır. Hasta yavaş yavaş düzelmeyi fark eder. Kontrollü çalışmalarda 6-8 hafta sonra kollojende % 200 artış görülmüşür. Kollajen uyarma tedavisi; üst deriyi soymadan yakmadan yapılan (non-ablative) bir tedavidir.
ışlem genellikle lokal anestezik krem uygulanması ile yapılabilir. Yüz 20- 25 dakika sürer,
işlemden sonra ağrı, bilinen bir yan etki de yoktur. Yalnız uygulamadan hemen sonra yüzde kızarıklık oluşur, kanama ve yara yoktur. Normal temizleyicilerle temizlenir ve güneş koruyucu uygulanır. Sosyal hayattan sadece bir öğle arası uzak kalırsınız. Orta güçte güneş koruyucular yeterli olacaktır..

Çok ince uçlu iğnelerle,  mikroenjeksiyonlar şeklinde uygulanabilir.10 dakikalık bir işlemdir. Tüm yüz, boyun, dekolte ve eller gibi farklı bölgelere uygulanabilir. Bu teknikle somon DNA sı, Hyaluronikasit, Çeşitli vitamin, mineral ve antioksidanlar verilebilir. Hiyaluronik asit, tüm yaşayan organizmaların bağ dokusunda doğal olarak bulunan, bulunduğu dokuya esneklik ve sağlamlık veren, su tutma kapasitesine sahip temel bir maddedir. Vücudumuzda en çok deride (% 60), kas, göz ve eklemlerde bulunur. Genç yaşlarda cildin gergin ve eklemlerin hareketliliğini, dokuların nemli ve canlı kalmasını sağlar; onlara mekanik olarak destek verir. Deri altında doğal olarak bulunan bu madde yaşla birlikte azalır; 50’li yaşlarda yarıya düşer. Sonuçta  deri önemli bir desteğini kaybeder; deri yaşlanması ortaya çıkar. Enjeksiyon yoluyla, dışarıdan takviye edildiği zaman, deri daha gergin, sıkı ve kırışıksız görünür. Hiyaluronik asit, laboratuar koşullarında  biyoteknolojik şeffaf bir jel formülasyonunda, sentetik olarak elde edilir. Bu madde, doğal  hiyalüronik aside çok yakındır ve insan cildiyle  uyumludur.

Antioksidan maddeler ve vitaminler cildi güneşin, sigaranın ve diğer çevresel etkenlerin neden olduğu erken yaşlanma belirtilerinden korur; oluşan yaşlanma belirtilerini onarırlar. Özellikle güneşin zararlı etkilerinden korunmak için, bahar ve yaz aylarında; sigara içimi, kapalı mekanlarda yaşam ve hava kirliliğinin cilt üzerindeki zararlı etkilerinden korunmak ve erken yaşlanma belirtilerini önlemek için de kış aylarında yapılması uygundur.